Workflow

ABS marzenie wielu facetów

Mateusz Kosmaczewski249 views
ABS marzenie wielu facetów

Marzenie wielu… piękny, wyrzeźbiony abs. Postanowienie wielu facetów – na lato robię formę, czyli kratka na brzuchu i duży biceps. U pań natomiast jest podobnie, tylko że jak robią formę, to chcą mieć płaski brzuch i fajną pupę. Wielu twierdzi, że nie ma mięśni brzucha, prawda jest inna, są, lecz dobrze ukryte.

ABS

Bardzo często jest tak, że starannie pielęgnujesz „okrycie” na mięśnie brzucha. To tak jakby nałożyć na siebie grube futro zimą, by nie odczuwać zimna. Jednak gdy przychodzą cieplejsze dni z łatwością zrzucasz ciepłe ubranie. Szkoda tylko, że tak łatwo nie idzie zrzucić „okrycia” mięśni brzucha. Pomarzyć zawsze można, ale nie myśl sobie, że tak bardzo pożądany efekt jak kratka na brzuchu przychodzi łatwo. Może jesteś tego świadomy, może nie, ale Twój brzuch to jest jeden mięsień. Precyzując dokładnie, chodzi mi o Twój ABS. Kostki dające popularny sześciopak są jednym mięśniem przedzielonym ścięgnami.

4 grupy

Mięśnie brzucha tworzą aż cztery grupy mięśniowe. Zwróć uwagę na ten układ:

  • Mięsień prosty brzucha – to nad nim spędzasz najwięcej czasu , rozpoczyna się przed mostkiem i kończy na miednicy.
  • Mięsień skośny zewnętrzny brzucha – są to mięśnie odpowiadające za ruchy rotacyjne i dobrze wyrzeźbione fajnie prezentują się nad kością miedniczną.
  • Mięsień skośny wewnętrzny brzucha – łączy dolne żebra z grzebieniami biodrowymi, umiejscowiony pod mięśniem skośnym zapewnia stabilizację korpusu.
  • Mięsień poprzeczny brzucha – mięsień ten stabilizuje kręgosłup, odpowiada za ochronę narządów wewnętrznych. Gdy doskwiera Tobie ból lędźwi, możliwie, że Twoje mięśnie poprzeczne brzucha są słabe, zadbaj o nie.

3 wskazówki

Teraz masz pewien obraz jak wyglądają Twoje mięśnie brzucha i pewnie zastanawiasz się co zrobić, by nadać im odpowiedni kształt. Oto 3 wskazówki, które jeśli wdrożysz do swojego życia sprawią, że pewnego dnia będziesz mieć brzuch o jakim marzyłeś:

  • Trening kardio na spalenie zbędnych kalorii i tkanki tłuszczowej
  • Trening siłowy, nacisk na brzuch
  • Dieta

Wówczas, gdy połączysz te trzy elementy, dasz sobie czas oraz wytrwasz w pracy nad brzuchem, efekty zobaczysz stosunkowo szybko. Pamiętaj jednak, nic nie dzieje się od razu, w miesiąc brzucha nie wyrzeźbisz, wszystko wymaga pracy i poświęcenia.

Mateusz Kosmaczewski
Jestem trenerem, szkoleniowcem, motywatorem, mówcą. Mówią, że jestem psychologiem, że dobrze znam się na relacjach międzyludzkich, że jestem mentorem i autorytetem. Ekspertem w tym co robię. Ciągle młody, zawsze dziecko, radosny i pogodny, przepełniony pasją, ale też cyniczny i ironiczny. Introwertyk.