Workflow

Archer pull up

Mateusz Kosmaczewski620 views
Archer pull up

Archer pull up to kolejny etap do dalszej progresji w podciąganiu. W momencie, kiedy zwykłe podciągnięcia nie dają już takiej satysfakcji, zaczyna się poszukiwanie trudniejszych wariantów. Ten rodzaj podciągania jest jednym z elementów przygotowujących do pierwszego podciągnięcia na jednej ręce.

Archer pull up 

Testy siłowe, aby mieć orientacje, na jakim poziomie jest siła zdeterminowane są liczbą podciągnięć. Naturalną rzeczą wydaje się, że aby zwiększyć ilość powtórzeń należy dodać dodatkowy ciężar. Jest to dobra metoda, ale niestety wymaga dodatkowego sprzętu. Rozwiązaniem jest archer pull up (podciąganie łucznik).

Archer pull up to świetny sposób, aby wykorzystując masę własnego ciała w znaczący, stopniu podnieść poziom trudność w podciąganiu . Podchodząc do wykonania tego rodzaju podciągnięcia musisz mieć zbudowaną odpowiednią bazę, tj. siła i wytrzymałość musi stać na wysokim poziomie. Dopiero, gdy osiągniesz odpowiedni poziom możesz zabrać się za wykonywanie tego ćwiczenia.

Rozpocznij wykonując podciąganie szerokim chwytem. Następnie podciągnij się na jednej ręce tak, aby podbródek było ponad drążkiem. Doprowadzi to do sytuacji, w której Twój tułów zostanie przesunięty w stronę zgiętej ręki, natomiast druga będzie wyprostowana. Pamiętaj, aby nogi były złączone.

Może się okazać, że warto otworzyć uchwyt na wyprostowanym ramieniu w górnej fazie, dzięki czemu Twoja ręka znajdzie się nad poprzeczką i będzie do niej przylegać. Ćwiczyć ten ruch zmieniając strony przy każdym powtórzeniu.

Droga do podciągania na jednej ręce

One arm pull up, marzenie wielu, którzy trenują kalistenikę. Jest to ćwiczenie z rangi mistrzowskiej, które wymaga ogromnej siły. Aby dotrzeć na sam szczyt trzeba przebrnąć przez etapy początkowe. Jednym z nich jest opanowanie archer pull up. Trzeba mieć na uwadze, że dróg do osiągnięcia podciągania na jednej ręce jest wiele. Według mnie archer pull up jest dobrym wstępem do opanowania podciągania na jednej ręce.

Wykonując to ćwiczenie wykorzystując ruch negatywny dajemy silny ramieniu duże obciążenie, a mięśnie muszą sobie radzić przez wydłużony czas, co sprawia, że przygotowują się do wykonania cięższej pracy. Mówiąc kolokwialnie ich siła znacznie rośnie.

Niezależnie od tego czy chcesz kroczyć ku podciąganiu na jednej ręce czy po prostu zwiększyć stopień trudności w podciąganiu to ćwiczenie będzie dla Ciebie sporym wyzwaniem i da wiele korzyści.

Mateusz Kosmaczewski
Jestem trenerem, szkoleniowcem, motywatorem, mówcą. Mówią, że jestem psychologiem, że dobrze znam się na relacjach międzyludzkich, że jestem mentorem i autorytetem. Ekspertem w tym co robię. Ciągle młody, zawsze dziecko, radosny i pogodny, przepełniony pasją, ale też cyniczny i ironiczny. Introwertyk.