Workflow

Skosy: brakujące ogniwo Twojego rdzenia

Mateusz Kosmaczewski816 views
Skosy brakujące ogniwo Twojego rdzenia

Bang! „Skosy” czyli mięśnie skośne brzucha są najbardziej zaniedbanym elementem pracy nad brzuchem. Ich mobilność oraz wytrzymałość u dorosłego człowieka woła o pomstę do nieba. Można powiedzieć „Boże widzisz i nie grzmisz.” Siedzimy coraz więcej, a jak już się oderwiemy od biurka i zaczynamy regularnie ćwiczyć to pracujemy tylko w płaszczyznach: poziom, pion. Mało uwagi skupiamy na pracy w wielu płaszczyznach, w zasadzie nie mamy nawet o tym pojęcia, że liczy się całość czyli mobilność w zakresie 360 stopni. Skręty, rotacje, wygięcia to wszystko to nic innego jak odmienna płaszczyzny ruchu, za które odpowiadają mięśnie skośne.

Więcej informacji na temat treningu rdzenia czyli popularnego „CORE” znajdziesz w artykule –CORE TRENING „WHAT THE FUCK?”. Tutaj skupię się na jednym z jego elementów, a mianowicie na mięśniach skośnych.

Jak wytrenować skosy?

Pewnie znasz to ćwiczenie tylko bardzo rzadko je wykonujesz. Jest to popularna deska bokiem. Możesz ją wykonywać na łokciu lub wyprostowanej ręce. Pamiętaj, że twoje ciało ma tworzyć linię prostą bez żadnych wychyleń. Często widzę jak to proste ćwiczenie sprawia ludziom duże problemy. Bardzo trudno jest im utrzymać równowagę więc wypinają biodra przez co ich ciało jest w łuku. Musisz świadomie w trakcie tego ćwiczenia napinać mięśnie. Jednocześnie pilnować równowagi.

Kolejnym ćwiczeniem jest tzw arch hold. Inaczej mówiąc wygięcie ciała w łuk. Tutaj skupię się na odmianie gdy leżysz na boku i jednocześnie podnosisz nogi, biodra oraz ramiona. Ręce są za głową. Leżąc tak na boku jesteś wygięty trochę jak banan i mocno angażujesz mięśnie skośne brzucha. Spinasz mocno nogi i brzuch. Ćwiczenie to wykonujesz na prawą i lewą stronę.

Wariantów i ćwiczeń związanych z treningiem izometrycznym skosów jest wiele. Jedno jest pewne, jeżeli marzysz o zrobieniu flagi i utrzymani jej przez dłuższy okres musisz zadbać o silne skosy. Zaawansowanym treningiem mięśni skośny jest właśnie flaga. Przy tym ćwiczeniu doskonale widać kto ma moc w mięśniach i ogromną wytrzymałość. Oczywiście dla Ciebie może być to szczyt jeżeli masz takie ambicje.

Podsumowanie

Musisz zadbać aby całe Twoje centrum dowodzenia odpowiadające za postawę i ogólną sprawność było po prostu zadbane. Unikniesz dzięki temu wielu schorzeń a tym samym wizyty u lekarzy będą rzadsze. Jeżeli masz ambicję i odwagę by iść sięgnąć niemożliwego czyli flagi to ćwicz wytrwale i wzmacniaj swój core zawsze!

 

Mateusz Kosmaczewski
Jestem trenerem, szkoleniowcem, motywatorem, mówcą. Mówią, że jestem psychologiem, że dobrze znam się na relacjach międzyludzkich, że jestem mentorem i autorytetem. Ekspertem w tym co robię. Ciągle młody, zawsze dziecko, radosny i pogodny, przepełniony pasją, ale też cyniczny i ironiczny. Introwertyk.