Workflow

Śmiali się gdy zobaczyli pompki

Mateusz Kosmaczewski1240 views
Śmiali się gdy zobaczyli pompki

Pompki, droga do rozbudowanej klatki piersiowej. Znane przez każdego, każdy je wykonywał, każdy uważa, że są proste… ale, gdy nastąpi mała korekcja nagle, to co było proste już takie nie jest.

Pompki

Pompki są najlepszym i jednocześnie doskonałym ćwiczeniem kształtującym klatkę piersiową. Możesz je wykonywać wszędzie, a odpowiednio wykonane są sporym wyzwaniem i potrafią solidnie zmęczyć. Kluczowym elementem w trakcie wykonywania pompek jest technika. Odpowiednia technika daje fantastyczne rezultaty, ale co najważniejsze nie powoduje urazów i kontuzji. Wariantów pompek jest bardzo dużo, jedyne co może ograniczać to nasza wyobraźnia.

Góra, dół

Gdy myślę o pompkach od razu w głowie pojawia mi się głos, który krzyczy komendę „góra”, „dół”, słowa jak mantra, powtarzane ciągle i permanentnie na treningach. Może masz podobne doświadczenia, ale jak nie masz to wyobraź sobie sytuacje w której robisz pompki na komendę. Wiesz jak to jest, gdy mięśnie palą żywym ogniem, klatka piersiowa rozrywa się za każdym powtórzeniem i ten wyjątkowy, bardzo specyficzny grymas na twarzy… Krople potu spływają po czole, ciało waży ogromnie dużo, tak jakbyś nagle przytył 100kg, a w tle do twoich uszu dociera głos, głos który w tym samym rytmie, w tym samym tonie wypowiada słowa „góra”, „dół” i tak do odcięcia. Gdy moc się Tobie kończy padasz na ziemię i zbierasz energię by powstać.

Tak wygląda zabawa z pompkami, takie niepozorne ćwiczenie ale potrafi bardzo zmęczyć.

Pompki angażują bardzo mocno mięsień piersiowy większy i mniejszy, mięsień trójgłowy ramienia oraz mięśnie naramienne. Dodatkowo dzięki napięciu izometrycznemu pracują także mięśnie pomocnicze: mięśnie brzucha, przedramion, bioder.

Najważniejsza jest technika więc całą uwagę skup na niej. Pamiętaj by poprawnie wykonać pompkę należy najpierw poprawnie… stać. Ściślej chodzi o prawidłowe ułożenie kręgosłupa.

Najczęstszymi problemami w trakcie wykonywania pompek są:

  1. Odchylenie głowy do góry
  2. Uniesienie barków
  3. Nadmierne wygięcie dolnej partii pleców

Jeżeli zwrócisz uwagę na te trzy rzeczy w znacznym stopniu poprawisz swoją technikę wykonywania pompek.

Technika, technika, technika… klucz do sukcesu

Oprzyj dłonie na ziemi, palce skieruj do przodu. Dłonie ułóż tak by znajdowały się pod barkami, lecz trochę szerzej niż one. Ciało w górnej fazie jest wyprostowane i opiera się na palcach stóp. Stopy są złączone. Wzrok kierujemy w przód. Ciało obniżamy powoli, uginamy  ramiona w łokciach, łokcie delikatnie opinają tors i rozchodzą się na zewnątrz ciała, równocześnie utrzymujemy ciało w linii prostej. Następnie ciało zatrzymujemy tuż przy ziemi i trzymamy tak przez 1s, następnie powoli podnosimy ciało do góry.

Podczas wykonywania pompek, ciężar jaki unosimy równa się 60% masy naszego ciała.

Mateusz Kosmaczewski
Jestem trenerem, szkoleniowcem, motywatorem, mówcą. Mówią, że jestem psychologiem, że dobrze znam się na relacjach międzyludzkich, że jestem mentorem i autorytetem. Ekspertem w tym co robię. Ciągle młody, zawsze dziecko, radosny i pogodny, przepełniony pasją, ale też cyniczny i ironiczny. Introwertyk.