Workflow

Ulepsz swój rdzeń

Mateusz Kosmaczewski662 views
Ulepsz swój rdzeń

Rdzeń, ważna część to jest pewne. Stanowi nieodzowny element. Pytanie tylko czego? Spójrz na swoje ciało i pomyśl, co w ujęciu całościowym stanowi jego rdzeń, bez rozdrabniania się. Ułatwię Tobie to zadanie, chodzi o brzuch, a ściślej jego mięśnie. Właśnie, część między klatką piersiową, a miednicą jest rdzeniem ciała człowieka.  Odpowiada ona za utrzymanie odpowiedniej postawy oraz wzmocnienie całej sylwetki.

Rdzeń – Co? Gdzie? Kiedy?

Trening mięśni brzucha kojarzy się większości ludzi z walorami zewnętrznymi tj. kratka na brzuchu. Rzadko komu do głowy przychodzi aby mięśnie te były silne i mocne. Cały czas szuka się „Świętego Grala” na efektywny trening tej partii mięśniowej.  Poszukiwanie najlepszych i najskuteczniejszych ćwiczeń spędza sen z powiek osobą marzącym o pięknym brzuchu.

Zatem zacznijmy od podstaw.Czym jest rdzeń? To grupa scentralizowanych mięśni, które się uginają, rotują, rozciągają, aby ustabilizować naszą sekcję środkową. Jeżeli chcesz efektywnie trenować rdzeń musisz tak dobrać ćwiczenia, aby zaangażować WSZYSTKIE mięśnie brzucha.

Więcej na temat Core treningu znajdziesz pod tym linkiem Core trening „what the fuck?”

Dobrą wiadomością jest to, że nie potrzebujesz sprzętu, aby zacząć rzeźbić swój brzuch. Możesz tego dokonać w zaciszu domu.

Russian Twist, rzeźbimy skosy

Mięśnie skośne brzucha są najbardziej pomijane w treningu jak i w codziennym życiu. W trakcie treningów skupiamy się na brzuszkach trenując tylko jeden aspekt, a w życiu codziennym siedząc przygarbionej pozycji przed komputerem cały czas dbamy o pracę proste brzucha. Przecież mięśnie skośne odgrywają kluczową role w rotowaniu ciała tj zginania i obracania w bok.

Jeżeli chcesz zadbać o swoje mięśnie skośne ma dla Ciebie jedno ćwiczenie. Nazywa Russian Twist

Zacznij w pozycji siedzącej z ugiętymi kolanami i stopami płasko na podłodze. Wyciągnij ramiona do przodu i pochyl się do tyłu pod kątem około 45 °. Wykonaj obrót (twist) na bok i obniż swoje ramiona do ziemi, a następnie powrócić do środka. Powtórz całą sekwencje ponownie tym razem na drugą stronę. Ruch wykonuj płynnie skupiając się na technice. Kluczem jest kręcenie tułowiem, a nie ramionami!

Filmik pokazujący technikę – Russian Twist

Hollow Body Holds

Hollow Body Holds jest jednym z fundamentalnych ćwiczeń w gimnastyce. Kto spróbował tego ćwiczenia wie, jak mocno ono działa. Ćwiczenie to świetnie buduje siłę oraz wzmacnia sekcje środkową i jest niezbędnym ćwiczeniem w treningu brzucha. Gwarantuję, że jak wytrzymasz 30s w pozycji hollow to poczujesz jak Twoje mięśnie zaczną płonąć żywym ogniem.

Połóż się na ziemi. Nogi wyprostuj, ramiona niech będą położone za głową. Twoje ciało ma wyglądać jak kij położony na ziemi. Kiedy już leżysz na plecach w odpowiedniej pozycji wciśnij odcinek lędźwiowy w ziemię. Następnie podnieś nogi i ramiona ok 5 cm nad ziemię, odcinek lędźwiowy jest cały czas wity w podłoże. Przyciągnij brzuch w kierunku kręgosłupa, aby zaangażować mięśnie głębokie. Trzymaj mocno całe ciało.

Arch Body Hold

Jest przeciwieństwem Hollow Body. Co prawda bezpośrednio nie wpływa na pracę mięśni brzucha, ale je rozciąga oraz wzmacnia dolną partię pleców, pośladki oraz ścięgna.

Połóż się na ziemi klatką piersiową do podłoża. Ramiona są za głową, a nogi wyprostowane. Gdy tak leżysz podnieś ramiona i nogi do góry. Jedyną partią ciała jaka styka się z podłożem jest Twój brzuch. Efekt końcowy jest taki, że ciało przypomina napięty łuk. Wytrzymaj w tej pozycji ok 30s.
Pamiętaj, rdzeń składa się z grupy mięśni, które wytwarzają szeroką gamę ruchów, zapewnia on poprawę wyników sportowych oraz zwiększa ogólną jakości życia. Teraz masz świetne narzędzie aby wzmocnić swoją sekcję środkową.

Korzystaj z tych narzędzi i trenuj!

 

Mateusz Kosmaczewski
Jestem trenerem, szkoleniowcem, motywatorem, mówcą. Mówią, że jestem psychologiem, że dobrze znam się na relacjach międzyludzkich, że jestem mentorem i autorytetem. Ekspertem w tym co robię. Ciągle młody, zawsze dziecko, radosny i pogodny, przepełniony pasją, ale też cyniczny i ironiczny. Introwertyk.